Fyra sköna dagar

I torsdags var Amir ledig och då passade vi på att bjuda mamma o pappa på middag som jag skrivit här innan. Maten blev jättegod och vi var supermätta. Sen gick Amir på Nybro Open på kvällen för att titta på Örsjö som spelade. Det var lite tråkigt att inte få se fotbollen som jag alltid gjort men i år var det alldeles för sent och det går inte med lilla Alva.


Fredag hade vi en hemma-fixar-dag. Vi (eller mest Amir) fixade en massa smågrejer som vi inte hunnit eller orkat. Så nu har vi bl.a. satt upp Alvas bokstäver till hennes rum, satt upp tavlor i hennes rum, skruvat ihop en låda i garderoben som varit sönder sen vi flyttade typ :)
Sen beställde vi pizza som belöning, det var smaskigt.


Sen igår var det äntligen dags för babysim. Det är på Strandvägen i den 34 grader varma bassängen, skönt!
Så fick vi äntligen hoppa i och det gick väl bra i ca 5 minuter sen ville Alva inte längre. Väldigt trött eftersom hon inte sovit nåt på dagen innan... men efter lite mat så kunde vi försöka igen, och då ville hon inte gå upp :) hon sprattlade med armar och ben och ville ner med huvudet i vattnet hela tiden. Vi hittade oxå en gul liten leksaksfisk som hon älskade och ville leka med.

Efterråt var det lite krångligt med att duscha, smörja in och klä på henne, så det blev lite tjurigt men när Amir var färdig så lämnade jag bara över henne till honom så kunde jag plocka ihop alla saker och få duscha jag oxå.
Sen blev vi bjudna på fika hos Micke och Emma. Ted, Katrin och deras lilla Walter kom oxå och det var jättetrevligt att träffas allihop och prata en massa bebis-prat. Gott fika var det, särskilt när man började bli lite hungrig efter vattenaktiviteterna :)




Idag ska vi bara slappa och sen är vi bjudna på mat hos mamma o pappa, så inte behöver vi tänka på det heller.

Nähä, nu kom plogbilen och körde förbi så det e väl bara till att ta på sig stövlarna och gå ut i slasket och se hur stor vallen är idag...


Bye!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Har ni fått upp tavlan jag målade åt alva då?? puss

2011-01-10 @ 20:25:11
URL: http://meduzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0